11 Eylül 2008 Perşembe

Büzgülü Gül tatlısı ve yapım aşamaları




Tarifi yıllar önce annemle birlikte Oktay ustanın programını izlerken not alıp sonrasında yapmış ve çok beğenmiştik. Evlendikten sonra cesaret gösterip tek başıma da denemiş ve başarılı olunca da bayram tatlılarım arasında yerini almıştı. Sunum kolaylığını ve lezzetini göz önünde bulundurup bu yıl iftar menüsüne dâhil ettiğim gül tatlısı tadına bakan herkesten tam not aldı...


Malzemeler:






  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı süt (ya da yoğurt)
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • Yarım çay kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un (ben 3,5 su bardağı + 1 yemek kaşığı un kullandım)



  • Açmak için; nişasta
  • Üzerine dökmek için;250gr tereyağı (ben 150 gr kullandım)
  • İçine; iri dövülmüş ceviz
Şerbeti:
  • 5 su bardağı su
  • 4 su bardağı şeker
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu
Şerbeti hazırlayıp soğutun.( önceden yaparsanız tatlı soğuk, şerbet ılık olsun)


Hazırlanması:








  • Yumurta, yoğurt, sıvıyağ, sirke, tuz, un, kabartma tozunu karıştırıp hamur yoğurun ve 10 dakika kadar dinlendirin.
  • Hamuru eşit 30 bezeye ayırın. Bezelerin üzerine biraz nişasta serpin ki kurumasınlar.
  • Her bir bezeyi nişasta serperek servis tabağı büyüklüğünde açın.(bezeleri ince açmaya çalışın) (resim 1)
  • Açtığınız hamurun üzerine bolca ceviz serpin. (resim 1)
  • Açtığınız hamurun önce üst kısmını işaret parmağınızla ortaya kadar ittirerek toplayın. (resim 2)
  • Alt kısmını da aynı şekilde toplayın. (resim 3)
  • Daha sonra karşılıklı yan kenarları da ortaya doğru toplayarak papatya şekli elde edin. (resim 4-5)
  • Ortaya çıkan papatya şeklinin bir kenarını geri toplayın diğer kenarları da topladığınız parçanın üzerine toplayın. (dörtkenarı da üst üste kapatın, cevizler gözükmesin) (resim 6-7-8-9)
  • İşlem bitince elinizle yağlanmış tepsiye ters çevirerek dizin.( En son katladığınız bölüm alt kısma gelecek) (resim 10)
  • Tüm bezeleri bu şekilde hazırladıktan sonra kabarmaması için kürdanı birkaç yerine batırın.
  • Eritilmiş tereyağından 1–1,5 yemek kaşığı kadar her tatlının üzerine gezdirin.
  • 200 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişir.
  • Pişince sıcak tatlının üzerine soğuk şerbeti gezdirin.
  • Aşağıdaki fotoğraf ise farklı bir yapılış şekli.Ben iki şekilde de yaptım,ikinci fotoğraftakiler (aşağıdaki) daha çok büzgülü oluyorlar.Farkı ise önceden değilde 5. fotoğraftaki şekili aldıktan sonra ceviz konulması.




38 yorum:

  1. ne güzel anlatmışsın bengisu'cum.çok faydalı olacaktır bilmeyenlere.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. bengısucum yaprakları kapattıktan sonra en son ters çeviriptemı tepsıye koyuyoruz.büzgülü şekli ozamanmı alıyor..yapmak ıstıyorumda:) sevgılerımle..ellerıne saglık

    YanıtlaSil
  3. Zahmetli görünüyor ama eminim değmiştir.Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. gunaydin bitanem...

    ellerine saglik tatli da tatli olmus
    nefis gorunuyor ve detayli anlatmisin cok ta iyi olmus bana da tekrar hatirlatmis oldun
    yillar once bende tv.fusunhanimin programinda gormustum ve bir iki defa yapmistim ama uzun zaman oldugu yapmayali

    size afiyet olsun arkadasim
    sevgilerimle

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  5. Canım arkadaşım ne güzel olmuş ellerine sağlık.Yemede yanında yat.

    YanıtlaSil
  6. Asama asama ne kadar guzel resimlemissin, ellerine saglik...

    Goruntude ikinci metod fakat lezzette eminimki birinci ondedir. Her katta cevizler....mmmhhh :))

    YanıtlaSil
  7. Bengisu, muhtesem bir görüntü bu. Canim benim sen ne maharetlisin böyle. Yapsam mi diye düsündüm ama, papatya seklinden sonraki katlamayi anlamadim. Papatya seklindeki hamurun dört yapragindan birini hamurun ortasina mi kapattin? Diger yapraklari da onun üzerine..?
    Becersen iyi olur ama pek ümidim yok.
    Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  8. Harika bir tatlı olmuş bu bayıldım ellerine sağlık not alıyorum.
    Sevgiler bay

    YanıtlaSil
  9. abı-ı hayatım,
    ellerin dert görmesin.
    hayran oldum.çok tşkrlr açıklamalar için.yapmayı çok istiyorum bayrama inşş :((
    umuyorum :(
    svglr cnm..

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Bengisu harika olmuş tatlın canım,ellerine sağlık.anlatımın için de çok teşekkürler, çok güzel anlatmışsın,çok pratik.emeğine sağlık.iyi iftarlar.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. yapım aşamaları ve resimler için öncelikle çok teşekkürler.çok güzel,farklı ve hoş bir tarif.değişik bir versiyon olmuş,gül tatlısı adına.her iki yapılış şeklide güzel.tam misafirlere ve özel günlere göre bir tatlı.harikasın valla.ellerin dert görmesin.inşallah deniycem.alttaki közlenmiş biber sarmasınada bayıldım.süper fikir.

    YanıtlaSil
  12. Görüntü süper.Ellerine saglik.
    Yapimini resimlemissin ne güzel.
    Sorum acaba yerken nasil?Citir citirmi?Yoksa yumusakcami?
    Merak ettimde.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. anlatım harika.tebrik ediyorum.çok anlaşılr olmuş.ben de denemek isterim.hayırlı iftarlar canım..

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık çok güzel olmuş bu tatlı:))

    YanıtlaSil
  15. analtım resimleme gerçekten süperrrr

    mutalak denemeliyim ekledim hemen kenara

    ellerine sağlık
    sevgilerr

    YanıtlaSil
  16. zahmetli görünüyor ama sanırım değişiyor ellerine sağlık harika görünüyor sevgilerimle

    YanıtlaSil
  17. merhaba canım
    çok güzel görünüyor
    ellerine sağlık
    imreniyorum sana nede güzel
    tatlılar yapıyorsun
    maşallah selamlar...
    hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
  18. süper ne güzelde resimlemişsin denemek lazım ama ne zaman kimbilir.

    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  19. Ellerine sağlık bu tatlının yapılışını çok merak ediyordum.Şimdi anladım teşekkürler..sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. aman allahımmm çok güzel eline sağlık anlatımda süper olmuş

    YanıtlaSil
  21. harika görünüyor ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  22. SEVGİLİ BENGİSU.... SELAM..... BU TATLININ RESİMLERİNİ BİR YERLERDE GÖRDÜĞÜMÜ HATIRLIYORUM.... AMA BU KADAR DETAYLI BİR YAPIM AŞAMASI GÖRÜNCE YAPMAK ARTIK FARZ OLDU...... ELLERİNE SAĞLIK....... ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR...... EN KISA ZAMANDA DENEMEK İÇİN CAN ATIYORUM..... SEVGİLER......

    YanıtlaSil
  23. asyyy canisi bu super olmus kesin denicem ellerine saglik

    YanıtlaSil
  24. Sevgili Saliha,

    Yaprakları kapattıktan sonra en son ters çevirerek tepsıye diziyoruz.Büzgülü şekli o zaman alıyor.Alt kısımda ki büzgülü bölüm üste gelmiş oluyor.

    YanıtlaSil
  25. Peynirli höşmerim,

    Şerbetin içinde fazla bekletilirse yumuşak,daha kısa süre bekletilirse çıtır çıtır oluyor.

    YanıtlaSil
  26. Sevgili Lavantin,

    Papatya seklindeki hamurun dört yaprağından birini hamurun ortasına kapattım.Diger yaprakları da onun üzerine.Yapılışı senin anladığın şekilde oluyor...

    YanıtlaSil
  27. iyi aksamlar canim, bu güzel tarifini denedim ve cok memnun kaldim, süper ayrintili anlatimin icin gercekten coookkk teekkür ediyorum, inanilmaz yardimci oldu bana, yapimi aslinda gercektn cok basit, sadece biraz zaman aliyor.. tam bir baklava tadinda, citir citir :)bayram siparisimi aldim, bu güzel tatlini tekrar yapicam bayrama... herkes cok beyendi...
    tarifi yakinda yayinlicam sayfamda senin linkinle birlikte .. sirasini bekliyor :)

    tekrar tesekkürler..

    sicacik sevgilerimle ...

    YanıtlaSil
  28. Bu tatlıdan daha önce yemiştim çok beğenmiştim tarifini çok merak ediyordum burada görünce sevindim o kadar güzel açıkladınız ki elinize sağlık teşekkürler.Hiç düşünmeden yapacağım bugün, bayram tatlım olacak

    YanıtlaSil
  29. Merhaba Seflera,

    Beğenmene sevindim,umarım denediğin zaman da memnun kalırsın.Hayırlı bayramlar...

    YanıtlaSil
  30. Merhaba abı hayat daha önce yorum yazmıştım gelmedimi aca benmi gönderemedim.Büzülü gül tatlını denedim çok beğendim paylaşım için teşekkür ederim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  31. tarif ve yapım aşamalarını en ince ayrıntısına kadar anlattığınız için teşekkür ederim.tatlıyı dün yaptım ve tarif kesinlikle harika fakültede resmen kapıştık kimse çatal alınmasını bile beklemeden deyim yerindeyse yumuldu tatlılara.yanında da pudingli kurabiyenizden yaptım bol tarçınlı salep ile tüketilmesini şiddetle tavsiye ediyorum

    YanıtlaSil
  32. Merhaba Mutfak penceresi,

    Yorumunu aldım ama farklı bir tarifin altına bıraktığın için orada cevapladım,cevap için oraya bakabileceğin düşüncesiyle.Deneyip,beğenmene çok sevindim.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  33. Hoş geldin Sude!

    Tarifi deneyip beğenmene (tadına bakanlarında beğenmesine)çok sevindim,benimde bayıldığım bir tatlı:::)))

    Herkes beğendiğine göre,çok lezzetli yapmışsın demek oluyor,ellerine sağlık:::)))


    Kurabiye için tavsiyeni deneyeceğim,bol tarçınlı salep favorilerim arasında.Tariflerin denenip beğenildiğini ifade eden yorumlar inanılmaz mutlu ediyor,teşekkürler...


    sevgilerimi gönderiyorum....

    YanıtlaSil
  34. Merhaba ab-i ben her zaman gerçekten iyi bir iltifat olarak blogunuza takip italya ;-) size yazmak. Üzgünüm ama ben ne kadar bu tarifi için kullanmak unu bilmek istiyorum benim Türk çevirmen ;-) kullanın. Çok teşekkür ederim

    Kırmızı papağan


    Lory

    YanıtlaSil
  35. Un ne kadar ağır? ;-))

    YanıtlaSil
  36. Hello Lory,
    3,5 glass of flour + 1 tablespoon flour
    Nice to meet you and your blog.

    (not;glass / cup:200ml)


    Loves....

    YanıtlaSil
  37. ÇOK GÜZEL BİR TATLI. NE YAZIKKI YENİ GÖRÜYORUM.İSMİ BÜZGÜLÜ TATLI OLSA DAHAMI İYİ BİLEMEDİM. ELLERİNİZE SAĞLIK. BU TARİFİ SAYFAMDA PAYLAŞMAK İSTİYORUM.

    YanıtlaSil
  38. Merhabalar demir döküm tencere ödüllü tarif yarışmamıza bekliyoruz http://www.yemekgurmesi.com/demir-dokum-tencere-odullu-yemek-tarifleri-yarismasi.html

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats